POZNÁVÁME PŘÍRODU ZBLÍZKA
Ve středu 12. října žáci 2.A navštívili městskou knihovnu, kde se na půdě účastnili programu „Poznáváme přírodu zblízka.“
Po úvodním přivítání byly děti rozděleny do skupin a následně se s radostí vrhly do plnění rozmanitých úkolů. Jedním z úkolů bylo roztřídění listů stromů a keřů, přiřazení k názvům a natrhaným větvičkám. Aby mohly pozorovat listy zblízka, byly jim zapůjčeny lupy. Dalšími úkoly bylo například pozorování šneků a jejich ulit, zkoumání mechu, který mohly sledovat zvětšený pod kamerou. Nakonec si prohlédly pod mikroskopem, jak vypadá část křídla babočky.
Na závěr lze říci, že si děti přírodovědný program užily a dozvěděly se mnoho zajímavostí. Zároveň bych chtěla poděkovat paní Feltlové za skvěle zpracované téma.
žáci 2.A a třídní učitelka
Pasování na školáky
Vrstevnický program 1. a 9. tříd
Letošní třicáté září bylo pro naše nejmladší žáčky výjimečným dnem. Proběhlo totiž v tělocvičně naší školy slavnostní pasování prvňáčků do cechu školáckého. Děti nastoupily po třídách se svými patrony z 9. tříd, kteří jim byli velikou oporou.
Žáčci společně zarecitovali naučenou básničku a potom byli jmenovitě představeni a dostali slavnostní listinu, ve které je zapsáno, jaká pravidla má správný školák dodržovat. Noví školáci slíbili, že se budou snažit být vzornými školáky a budou se těmito pravidly řídit. Jejich patroni z devátých tříd je budou v průběhu první třídy při dalších společných akcích v jejich snaze podporovat a pomáhat jim.
Technohrátky SŠ automobilní ÚnO
Vybraní žáci 9. tříd se 5. října 2022 zúčastnili Technohrátek na Střední škole automobilní v Ústí nad Orlicí. Formou hry jsou žákům představeny všechny studijní obory a prostory dané školy. Tato aktivita by jim měla pomoci a inspirovat je při výběru dalšího studia.
„Technohrátky byly super, užili jsme si je víc než kdykoliv jindy. Skládali jsme obrázky s nejzávažnějšími ekologickými problémy v ČR – odpady, potopy, znečištění atmosféry atd. Lezli jsme na horolezeckou stěnu, ale to nás moc nebavilo. V tělocvičně jsme si vyzkoušeli jezdit na segway a řízení auta na dálkové ovládání. V autoškole jsme vyzkoušeli řízení osobního auta a motorky na trenažérech. V lakovně jsme zkoušeli stříkat pistolí, skládat respirátor pro lakýrníky na čas a roztřídit 16 odstínů jedné barvy od nejsvětlejší po nejtmavší. V dílnách jsme vyměňovali všechny čtyři kola u auta na čas. Pak jsme jezdili na elektrických motokárách. Škoda, že jsme nevyhráli dort, ale to nevadí.“
žáci 9.C
Podzimní tvoření v 2.B
Využili jsme pěkného podzimního počasí a vydali se na vycházku do parku a okolí školy. Všímali jsme si změn v přírodě a poznávali listnaté a jehličnaté stromy. Našli a pozorovali jsme také spoustu hub. Zároveň jsme sbírali zajímavé listy, klacíky, šišky, žaludy a kaštany a vytvářeli z nich na školní zahradě podzimní skřítky a domečky pro ně. Zbylé přírodniny využijeme při dalším učení a tvoření ve třídě.
Projektový den 1.A a 1.B
Začátkem října se k nám v plné síle vrátilo babí léto, proto jsme využili tento čas pro učení v přírodě. Společně jsme se vydali na pěší výlet nad Kamenec, abychom zde nejen utužovali vzájemné mezitřídní vztahy, ale něco nového se i dozvěděli. Z přírodnin jsme tvořili písmenka, pomocí kamenů skládali příklady, přiřazovali plody ke stromům. Všem nám vyhládlo, a tak jsme se velmi těšili na první společnou svačinu v přírodě. Za tónů kytary jsme si zazpívali několik písniček a v závěru našeho výletu hledali ukrytý poklad. Výlet se velmi vydařil a již teď se těšíme na nové zážitky, které nám jistě přinese ten další. Velké dík patří panu Kadidlovi s manželkou za poskytnutí perfektního zázemí a servis, který našim dětem dopřáli.
Výuka přírodovědy – učíme se pozorovat
V hodinách přírodovědy zkoumáme přírodu v souvislostech a učíme se pozorovat její změny během roku. V posledním zářijovém týdnu vyrazily třídy 4.A a 4.B pozorovat podzimní přírodu do městského parku. Rybník byl vypuštěný kvůli výlovu ryb, zabarvovaly se první listnaté stromy, opadávaly kaštany z jírovce a žaludy z dubu. Letničky na záhonu u hradeb byly spálené prvními mrazíky. Třída 4.B zastihla muže prořezávající stromy a vyslechla poučení o chráněném stromu jinan dvojlaločný, jehož listy jsou tvořeny srostlými jehlicemi a je znám i pod latinským názvem gingo biloba. Další informace o tomto stromu si vyhledáme při informatice.
-ju-
UČÍME SE VENKU
Včeličky z 1.C si na naší školní zahradě procvičovaly učivo z matematiky, českého jazyka a zároveň si pojmenovávaly přírodniny z tamních keřů a stromů, které jsou na podzim tak krásně barevné! Pokud počasí dovolí, určitě se opět vydají bádat a pracovat na naši krásnou výukovou zahradu.