STRAŠIDLA U NÁS I JINDE
Tak si děti ze 3.C nazvaly říjnový projekt, kde je výukou provázela strašidla objevující se v českých pohádkách. Každé z nich děti seznámilo s novými informacemi z různých oborů. S vodníkem procvičovaly kořeny slov a slova příbuzná, také je seznámil s vodnickými pohádkami bratří Čapků, dozvěděly se o vlastnostech vody, kde a v jaké podobě se voda vyskytuje na naší planetě, vodu bazénovou děti prubly každé úterý. Kostlivec dětem předvedl a popsal jednotlivé kosti člověka, které mohly vidět na rentgenových snímcích, také jim ukázal kostry jiných obratlovců, dokonce je seznámil i s kostitřasem a s ním si také děti kostru protáhly. Hejkal dětem povídal o lese a jeho významu, o ochraně přírody, o hluku a jeho měření, o nejhlučnějších živočiších na světě a také o bukači velkém, kterého dříve lidé podle zvuku měli za hejkala. Upír děti seznámil s krví a jejím složením, s krevními skupinami, oběhovou soustavou, a také s litrem a hektolitrem, které děti používaly při řešení slovních upířích úloh. Bludička je naučila pracovat s mapou, čerta hledaly v lidové slovesnosti, seznámil je také s ohněm, jeho historií, vlastnostmi, významem a bezpečném chovámí v kontaktu s ním. Klekánice a polednice naučila děti hodiny a také je seznámila s K. J. Erbenem. S Bílou paní děti zpívaly Okoř, četly povídky a pověsti např. od A. Jiráska, hledaly rozdíly mezi hradem a zámkem. S ježibabou hledaly synonyma, míchaly barvy, poznávaly byliny a hrály hry na rozvoj představivosti. V projektu se děti také naučily nové písničky, poslechly si árie vodníka a ježibaby z Rusalky, výtvarně tvořily, spolupracovaly a plníly úkoly v pracovních listech, které si vkládaly do „Strašidelníku“. Také se ale dozvěděly, proč si lidé strašidelné bytosti vymýšleli.
Cizí strašidla děti seznámila se zvyky v jiných zemích v den Halloweenu. Celý projekt ukončilo halloweenské vystoupení 25.10. na pavilonu pro 1. a 2. ročník, které je již několik let na naší škole tradicí.
Rodičům moc děkujeme za jejich spolupráci
Včeličky